Login Sponsor

Consorzio netcomm

18 e 19 Maggio 2016

Mico - Gate 14 - via Gattamelata 5 - Milano

ABSTRACT INTERVENTO

INCLUSIVE DESIGN: LA RIVOLUZIONE DEL DESIGN PER FAR CRESCERE IL CONVERSION-RATE (ANCHE SU MOBILE)

Scopri di più

L'eCommerce è già una realtà importante per alcune aziende, ma i principali indicatori di vendita spesso non danno più segnali positivi. Accenture presenta l'inclusive design come nuova soluzione innovativa per  gestire la diversità dei clienti sui diversi touchpoint e far cresere la conversione con i canali che portano più traffico.

Fabrizio Lo Presti

UX Manager, Accenture Media Agency

Scopri di più

Fabrizio is currently leading the User Experience team at Accenture Multimedia Agency. Earlier he was a freelance UX consultant. He began his career as a researcher in the LUA Laboratorio Usabilità e Accessibilità (usability and accessibility lab) at La Sapienza University of Rome. User Centred Design evangelist, he’s interested in developing lean design strategies for large integrated teams.

Marianna Castellan

Omnichannel Strategy and eCommerce Manager, Accenture Interactive

Scopri di più

Marianna is an Omnichannel Digital Manager for Accenture Interactive currently involved in the ecommerce global transformation for one of the Leading Global Retailer.
She started working for Fullsix DMC Digital Agency, keep on improving digital marketing and ecommerce skills earlier in YOOX Group, later managing ecommerce for Lush Fresh Handmade Cosmetics.